The Perception of quality by participants of Fenaostra 2023 using TOURQUAL

  • Tatiane Alves Instituto Federal de Santa Catarina (IFSC)
  • Juliana Dóra Busti Peretti de Oliveira Instituto Federal de Santa Catarina - IFSC
  • Nadia Garlet Instituto Federal de Santa Catarina - IFSC
  • Tiago Savi Mondo Instituto Federal de Santa Catarina - IFSC https://orcid.org/
Keywords: Tourqual, Fenaostra, Gastronomic events, Quality in services, Florianópolis

Abstract

The design of the events aims to attract visitors to the tourist destination, promoting the city by creating a connection with the local culture. This approach is considered a quality offer and an enriching experience for visitors in the tourism sector. During the 21st FENAOSTRA in 2023, data was collected to evaluate the event's indicators, with a view to improving the services offered at the festival. The survey, carried out in a quantitative and descriptive manner at the event site, took place daily over the six days of the FENAOSTRA (October 31 - November 5, 2023), in the food court. Data was collected from 500 visitors, who evaluated the services provided during the event. The data collection instrument adopted was a questionnaire based on the TOURQUAL protocol. The main results include an analysis of the event based on indicators such as the location and availability of toilets, parking and transportation to the event, comfort, beauty, acoustics and temperature in the venue, accessibility, signage, product prices, and the technology made available during the event.

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Author Biographies

Tatiane Alves, Instituto Federal de Santa Catarina (IFSC)

Technologist in Tourism from the Federal Institute of Santa Catarina (IFSC). Email: tathy492@gmail.com

Juliana Dóra Busti Peretti de Oliveira, Instituto Federal de Santa Catarina - IFSC

Technologist in Tourism Management from the Federal Institute of Santa Catarina (IFSC). Email: julianabperetti@gmail.com

Nadia Garlet, Instituto Federal de Santa Catarina - IFSC

Master in Administration from the State University of Santa Catarina (UDESC). Email: ngarlet@yahoo.com.br

Tiago Savi Mondo, Instituto Federal de Santa Catarina - IFSC

Possui graduação em Turismo e Hotelaria pela Universidade do Vale do Itajaí e graduação em Educação Física pela Universidade do Estado de Santa Catarina. Especialista em Gerenciamento de projetos pela FGV. Mestre em Administração pela Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC). Doutor em Administração na UFSC e Pós-Doutor em Turismo pela UFPR. Possui publicações em revistas nacionais e internacionais. Professor Efetivo da área de Turismo do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina e pesquisador do Grupo de Estudos e Pesquisas de Marketing ? GEPEM da UDESC e Líder Pesquisador do Grupo de Pesquisa em Gestão do Turismo - GPGTUR-IFSC. Criador do TOURQUAL, o único modelo testado, validado e registrado de avaliação da qualidade de serviços turísticos. Áreas de pesquisa: Qualidade de serviços turísticos; Marketing Turístico; Administração do Turismo.

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Published
2024-09-22
How to Cite
Alves, T., Oliveira, J. D. B. P. de, Garlet, N., & Savi Mondo, T. (2024). The Perception of quality by participants of Fenaostra 2023 using TOURQUAL. ATELIÊ DO TURISMO, 8(1), 416 - 435. https://doi.org/10.55028/at.v8i1.21018
Section
ARTIGOS