The borders of an imaginary body

gender and identity in "The boy who played at being", by Georgina Martins

  • Thiago Venicius de Sousa Costa Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN)
  • Lorena Maria de França Ferreira Universidade Federal do Piauí (UFPI)
Keywords: body, gender, identity, History

Abstract

In this article, we study Georgina Martins work The boy who played at being (2000), investigating how gender, body and identity are addressed in the universe of children’s literature. The analysis emphasizes the playfulness of being from the character Dudu, who has an unconventional taste for copy by imitating characters from fair tales – usually of the opposite sex. A situation that accentuated problems of male-female borders and highlighted the potential of the imaginary in the production of new subjectivities.

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Author Biographies

Thiago Venicius de Sousa Costa, Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN)

Mestrando de História pelo Programa de Pós-graduação em História da Universidade Federal do Rio Grande do Norte (PPGH/UFRN). Pós-graduando em Direito Civil e Processual Civil e Bacharel em Direito pela Faculdade de Saúde, Ciências Humanas e Tecnológicas do Piauí (Centro Universitário UNINOVAFAPI). Especialista em História Social da Cultura e Bacharelado em História pela Universidade Federal do Piauí (UFPI).

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Lorena Maria de França Ferreira, Universidade Federal do Piauí (UFPI)

Mestra pelo Programa de Pós-graduação em História do Brasil (UFPI). Graduada em Bacharelado em História pela Universidade Federal do Piauí (UFPI).

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Published
2020-06-29
How to Cite
COSTA, T. V. DE S.; FERREIRA, L. M. DE F. The borders of an imaginary body. Albuquerque (online), v. 12, n. 23, p. 58-74, 29 Jun. 2020.