Orbital - Vol. 7 No. 1 - January-March 2015
PAPERS ON EDUCATION

Elaboração, Aplicação e Avaliação de uma HQ Sobre Conteúdo de História dos Modelos Atômicos para o Ensino de Química

Flávio Flores Aquino
Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul - UEMS
Antonio Rogério Fiorucci
Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul - UEMS
Edemar Benedetti Filho
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar Departamento de Física, Química e Matemática - DFQM
Luzia Pires dos Santos Benedetti
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Published March 22, 2015
Keywords
  • comics,
  • teaching of chemistry,
  • playing activity,
  • atomic theory
How to Cite
(1)
Aquino, F. F.; Fiorucci, A. R.; Benedetti Filho, E.; Benedetti, L. P. dos S. Elaboração, Aplicação E Avaliação De Uma HQ Sobre Conteúdo De História Dos Modelos Atômicos Para O Ensino De Química. Orbital: Electron. J. Chem. 2015, 7, 53-58.

Abstract

This article reports the use of comics as an alternative methodology in the teaching learning process of atomic theory in the first level´s classrooms of high school. The proposed methodology was efficient in several aspects such as the breaking of routine and more approach in a relation student-teacher. With respect to learning due to the interest aroused by comics, there was a more careful reading of the content covered by students, thus developing the habit of reading and textual interpretation.

DOI: http://dx.doi.org/10.17807/orbital.v7i1.525