NEW TECHNOLOGIES AND CRITICAL LITERACY: ideas for activities in an English classroom

  • Izabela Cristina Teixeira Lopes Universidade Federal de São João del-rei (UFSJ).
  • Aline Cristina Monteiro Neves Universidade Federal de São João del-rei (UFSJ).
  • Patrícia Mara de Carvalho Costa Leite Universidade Federal de Minas Gerais (Doutoranda) Universidade Federal de São João del rei (Professora)

Resumo

The aim of this article is to suggest different ways to use new technologies, mainly the internet, in an English teaching environment based on some Critical Literacy principles. New Technologies were chosen as the main tools because they are quite familiar and really attractive for kids and teenagers. The activities are based on Critical Literacy (SHOR; FREIRE, 1987; SHOR, 1999; CERVETTI; PARDALES; DAMICO, 2001; LUKE, 2003; MCLAUGHLIN; DEVOOGD, 2004; ROGERS, O´DANIELS, 2015). Connecting both things, new technologies and critical literacy, we are able to make room for teaching English as a means of promoting citizenship via reflection, transformation and action.

Biografia do Autor

Izabela Cristina Teixeira Lopes, Universidade Federal de São João del-rei (UFSJ).
Acadêmica do curso de Letras-Inglês da Universidade Federal de São João del-rei (UFSJ).
Aline Cristina Monteiro Neves, Universidade Federal de São João del-rei (UFSJ).
Acadêmica do curso de Letras-Inglês da Universidade Federal de São João del-rei (UFSJ).
Patrícia Mara de Carvalho Costa Leite, Universidade Federal de Minas Gerais (Doutoranda) Universidade Federal de São João del rei (Professora)
Doutoranda em Estudos Linguísticos na UFMG e Professora substituta no Departamento de Letras, artes e cultura da Universidade Federal de São João del rei

Referências

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Publicado
2015-12-31
Seção
ENSINO DE LÍNGUAS, SEMIÓTICA, SEMÂNTICA, SINTAXE - ARTIGOS