PODCAST IN EDUCATION: A FORM OF LEARNING AID FOR CHILDREN WITH VISUAL IMPAIRMENT
Abstract
This article presents a reflection on the podcast media as a technological tool with the aim of helping to include children with visual impairments in the classroom. To do this, we carried out qualitative bibliographical research. In this sense, exploring the media and its potential in the classroom was a possibility of an accessibility resource to enable new pedagogical practices for these children. Our main research contributions were the theorists Jesus (2014), Freire (2013) and Vygotsky (1991), Sarmento (2009). Taking into account the uniqueness and the learning process, there is potential in the usefulness of the podcast in the school environment, as an inclusive educational tool, it is known that there must be a need for new discussions, reflections on this pedagogical resource, based on the mediation of the teacher , of teaching and learning. Keywords: Podcast; Education; Inclusion.
Published
2023-12-09
Section
ARTIGOS
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e) comprometem-se em informar sobre a originalidade do trabalho, garantindo à editora-chefe que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s), quer seja no formato impresso ou no eletrônico;
f) autorizam à Revista Diálogos Interdisciplinares efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical com vistas a manter o padrão normativo da língua e apresentarem o padrão de publicação científica, respeitando, contudo, o estilo dos autores e que os originais não serão devolvidos aos autores;
g) declaram que o artigo não possui conflitos de interesse.
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