Desafios Enfrentados por Professores de Geografia na Aplicação de Atividades/Tarefas na Plataforma do Quizizz para Alunos com Tdah

Keywords: Teaching. Geography. ADHD. Quizizz

Abstract

The article addresses characteristics and impacts of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), a disorder that can affect children and persist into adulthood. The research is characterized as having a qualitative-quantitative approach, based on an online questionnaire administered to Geography teachers in some public schools in Londrina-PR. In the school context, the text presents the functionalities of the Quizizz platform related to the Desafio Paraná project. The main objective is to identify the challenges for teachers in developing activities and tasks within the platform, with a focus on students with the disorder. The results reveal significant obstacles: the lack of specific training for educators and the inadequacy of the digital tools used. For Quizizz to be effective, it is essential to implement adapted pedagogical strategies with adequate support.

Author Biography

Luciano Xavier, Universidade Estadual de Londrina

Cursando Pós-graduação Lato Sensu em Especialização do Ensino de Geografia (UEL). Graduado em Licenciatura em Geografia pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Participou do Programa de Residência Pedagógica como bolsista da Capes. Estagiou no setor administrativo da Gerência de Resíduos Sólidos na Companhia Municipal de Transporte e Urbanização (CMTU). Possui graduação em Logística pela Universidade Norte do Paraná (UNOPAR) concluída em 2016. Atualmente exerço a função de Auxiliar de Geoprocessamento e Desenhista Cartográfico na empresa DRZ Geotecnologias.

Published
2025-05-23
How to Cite
Xavier, L. (2025). Desafios Enfrentados por Professores de Geografia na Aplicação de Atividades/Tarefas na Plataforma do Quizizz para Alunos com Tdah. Revista GESTO-Debate, 25(01). https://doi.org/10.55028/gd.v25i01.23206