Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 18 No 49 (2025): Perspectivas da Educação Matemática - Volume 18, número 49 – 2025
Published:
2025-04-30
Expediente e Editorial Volume 18, número 49 – 2025
1-6
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v18i49.23256
Investigative letters in math classes: a dialogic experience
a dialogic experience
Sirley de Souza, Adair Mendes Nacarato
1-19
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v18i49.21252
The Mathematical Knowledge Of Future Pedagogues: A Look At The Four Operations
Beatriz Miranda, Renan Pereira Santos, Zenildo Santos, Irani Parolin Sant'Ana, Claudinei Camargo Sant'Ana
1-20
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v18i49.21118
Microaggressions related to teaching and learning Mathematics
a systematic literature review
Arthur Viana Santos, Andreia Maria Pereira de Oliveira
1-20
pdf (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v18i49.21095
A Children's understanding of addition and subtraction:
transformations, inverse relations and estimates
Maria Soraia Silva Cruz, Alina Galvão Spinillo, Jane Correa
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v18i49.21142
Professores refletem sobre misconceptions ligadas às estruturas multiplicativas
Helena do Carmo Borba Martins, Angélica da Fontoura Garcia Silva, Marta Élid Amorin
1-19
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v18i49.21224
The curriculum as a teaching practice surveillance and control machinery
Línlya Sachs, Luiza Gabriela Razêra de Souza, Sara Lopes de Sene
1-20
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v18i49.22301
O aniversário do Caracol
uma produção literária original e a aprendizagem matemática dos alunos do 1º ano
Cristiane Winkel Elert, Thaís Philipsen Grützmann
1-21
pdf (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v18i49.21710
Exploring Connections between Social Representations and Mathematical Modeling: An Investigation on Mathematics Education in Pedagogy Training
Debora Coelho de Souza, Claudia Carreira da Rosa
1-20
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v18i49.21374
"Professor, você já reparou que ele é branco?"
Reflexões sobre Branquitude e Educação Matemática
Filipe Santos Fernandes, José Carlos Dias Ferreira
1-17
pdf (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v18i49.21641
A Construção do Conceito de Número e do Sistema de Numeração Decimal numa Aritmética de 1938 e de Autoria da Irmã Franciscana Cecy Cony
Malcus Cassiano Kuhn, Silvio Luiz Martins Britto
1 - 20
pdf (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v18i49.19522
Open Journal Systems
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians