HEALTH EDUCATION

STUDIES FOCUSED ON THE USE OF DIGITAL TECHNOLOGIES ABOUT SUPPORT IN THE PREVENTION AND CONTROL OF ADULT HEALTH

Keywords: Health education, Technologies, APPs

Abstract

The focus of this work was to review the academic literature on the theme of Health Education, highlighting Digital Technologies, mainly smartphones, called APPs. The research covered academic studies, theses and dissertations, produced in Brazil between the years 2010 and 2021. The search was carried out in the Digital Library of Theses and Dissertations and in the Catalog of Theses and Dissertations of Capes. In total, 989 papers were located which, when applying the exclusion criteria and repeated titles, left 121 papers. Of these, 28 papers were read and included, 22 dissertations and 6 theses. The results show that there are several postgraduate programs, mainly in the Southeast and South of the Brazil, concerned with studying and scientifically supporting APPs aimed Health Educations.

Author Biographies

Luciano Panosso da Silva, Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões – URI/FW

Doutorando em Educação, Mestre em Educação Física e Profissional de Educação Física. Atualmente é Professor da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões – URI/FW. Membro do grupo de pesquisa em Educação e Tecnologias - GPET/URI, onde atua nos temas de Educação em Saúde através das Tecnologias Digitais aliadas às Atividades Físicas.

Elisabete Cerutti, Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões – URI/FW

Doutora em Educação (PUC RS), Mestre em Educação (UFPel RS). Atualmente é Professora da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões – URI/FW. Coordena o Grupo de pesquisa em Educação e Tecnologias - GPET/URI, atuando com temas relacionados a educação, tecnologias digitais, gestão e inovação acadêmica.

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Published
2023-12-29
How to Cite
SILVA, L. P. DA; CERUTTI, E. HEALTH EDUCATION. Edutec - Education, Digital Technologies, and Teacher Education, v. 3, n. 1, p. 21, 29 Dec. 2023.