Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 16 No 42 (2023): Tarefas Matemáticas e a Aprendizagem Profissional Docente na Formação Inicial e Continuada
Published:
2023-08-07
Expediente e Editorial - Volume 16, número 42 – 2023
7
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.18948
A Proposal for the Design and Analysis of Professional Learning Tasks
Giane Fernanda Schneider Gross, André Luis Trevisan, Eliane Maria de Oliveira Araman, Rosemeire Favaro Lisse Trevisolli
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.17982
Tarefas exploratórias para o ensino de potenciação: manifestações do pensamento algébrico a partir de uma Investigação Baseada em Design
Henrique Rizek Elias, Laís Cristina Viel Gereti, Daniele Peres da Silva Martelozo, Suiane Priscilla Perez Felício da Silva
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.17912
Investigative Mathematics Tasks of High Cognitive Demand
Agostinho Iaqchan Ryokiti Homa, Claudia Lisete Oliveira Groenwald, Salvador Ciscar Llinares
1-22
pdf (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.18315
Unidades de Referência e Frações Unitárias em Tarefas Matemáticas: uma Revisão Integrativa de Literatura
Camila Augusta do Nascimento Amaral, Poliana Figueiredo Cardoso Rodrigues, Maria Alice Veiga Ferreira de Souza, Arthur Belford Powell
1-24
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.18387
The teaching of the algebraic structure of Group in initial training of mathematics teachers and the use of Professional Learning Tasks
Vania Batista Flose Jardim, Alessandro Jacques Ribeiro, Marcia Aguiar
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.17932
Mathematical Tasks in Mathematics Teacher Education
Márcia Cristina Costa Trindade Cyrino, Everton José Goldoni Estevam
1-30
PDF (Português (Brasil))
PDF
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.18262
Mathematical Modelling Tasks in Encouraging Linear Systems of Equations: the Case of Water Flows
Guillermo Enrique Ramírez Montes
1-20
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.18165
Task Design for Klein’s Second Discontinuity
Carl Winsløw, Rongrong Huo
1-13
PDF
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.18388
Use of the Lesson Study methodology in teaching the three-point alignment condition: an experience developed in the Supervised Curricular Internship
Camila Buena Salustiano de Medeiros, Aluska Dias Ramos de Macedo, Leonardo Lira de Brito
1-18
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.18140
Teacher learning experiences in the collaborative management of mathematics teaching-learning based on exploratory tasks
Dario Fiorentini, Alex Henrique Alves Honorato, Andrey Patrick Monteiro De Paula
1-30
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.18404
A Construção de uma Tarefa Matemática sobre Sistemas Lineares: Trabalho Colaborativo no Contexto da Formação de um Formador de Professores
Janaína Mendes Pereira da Silva, Evonir Albrecht, Regina da Silva Pina Neves
1-34
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.18319
Potentialities and challenges of mathematics learning tasks in the development of THA
Lucas Rosa Sá Oliveira, Armando Traldi Junior
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.18569
Tarefas Matemáticas na Formação Continuada de Professores: Investigando a Construção e o Desenvolvimento de uma Tarefa Exploratória
Raquel Carneiro Dörr, Regina da Silva Pina Neves, Alessandro Jacques Ribeiro
1-27
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.18819
Construção de Tarefas de Matemática como Tarefas de Aprendizagem Profissional: Exemplos do PIBID/MAT/UnB
Guy Grebot
1-21
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.46312/pem.v16i42.17985
Open Journal Systems
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians