Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Diretrizes para Autores
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 2 No 18 (2025): ALTAS HABILIDADES OU SUPERDOTAÇÃO E INCLUSÃO ESCOLAR: REFLEXÕES A PARTIR DE EVIDÊNCIAS CIENTÍFICAS (EDIÇÃO ESPECIAL)
DOI:
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18
Published:
2025-08-23
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
EDITORIAL
EDITORIAL
Vera Lucia Gomes
2-3
PDF (Português (Brasil))
PREFÁCIO
PREFÁCIO
Vera Lucia Gomes; Rita de Fátima da Silva
6-7
PDF (Português (Brasil))
ARTIGOS
UNPLUGGED ROBOTICS AS AN ENRICHMENT TOOL FOR GIFTED AND TALENTED STUDENTS
Gracy Kelly Da Costa Oliveira, Nelson Dias
8-26
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.23467
A FORMAÇÃO DOCENTE E A ATENÇÃO A ESTUDANTES COM ALTAS HABILIDADES OU SUPERDOTAÇÃO EM MATO GROSSO DO SUL
Priscilla Basmage Lemos Drulis, Antonio Sales
27-42
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.22860
EDUCATIONAL ACCELERATION FOR GIFTED STUDENTS: BETWEEN LEGISLATION AND PEDAGOGICAL PRACTICE
Karina Ines Paludo
43-57
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.23517
ALTAS HABILIDADES/SUPERDOTAÇÃO NO ENSINO SUPERIOR DA AMAZÔNIA: MAPEAMENTO E INCLUSÃO DE ESTUDANTES EM UMA UNIVERSIDADE FEDERAL DO OESTE DO PARÁ
Ivanilson Ribeiro Cardoso
58-78
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.23150
EVIDENCE ON THE INCLUSION OF STUDENTS WITH HIGH SKILLS OR GIFTEDNESS IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: THE INTERFACE BETWEEN CHALLENGES AND POSSIBILITIES
Rita de Fátima Silva, Ludmilla Eveline de Freitas Fernandes
79-106
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.23966
A INCLUSION OF STUDENTS WITH HIGH ABILITIES/GIFTEDNESS IN HIGHER EDUCATION: CHALLENGES AND POSSIBILITIES
Vera Lucia Gomes; Liara Barbosa Vieira Nogueira, Ana Lucia Gomes
107-124
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.23707
A TEACHER TRAINING FOR THE IDENTIFICATION AND CURRICULUM ENRICHMENT OF GIFTED AND TALENTED STUDENTS
Michelle Aparecida de Almeida Teles de Ataide, Vera Lucia Messias Fialho Capellini, Cristianne Maria Butto Zarzar
125-145
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.23513
O PLAYING AS AN INSTRUMENT FOR ASSESSING HIGH ABILITIES IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: AN ENCOUNTER BETWEEN DEVELOPMENT THEORIES AND PEDAGOGICAL PRACTICE
Niuana Kullmann, Aline Pegoraro Lenzi
146-163
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.23546
GIFTEDNESS IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: PATHWAYS TO EARLY IDENTIFICATION AND THE DEVELOPMENT OF A SENSITIVE PERSPECTIVE IN EARLY CHILDHOOD
Juliana Faber, Nara Joyce Wellausen Vieira, Denise dos Santos Rodrigues
164-179
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.23470
REFLECTIONS ON PRECOCITY AS ONE OF THE GRADATIONS OF HIGH ABILITIES/GIFTEDNESS
Thiane Araújo, Rafaella Asfora
180-197
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.23434
EDUCATION, GIFTEDNESS AND RACISM
Patricia Neumann
198-214
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.23265
ALTAS HABILIDADES/SUPERDOTAÇÃO: O PAPEL TRANSFORMADOR DA FORMAÇÃO CONTINUADA
“HIGH ABILITIES/GIFTEDNESS: THE TRANSFORMATIVE ROLE OF CONTINUING EDUCATION”.
Luciane Jesus Velasquez
215-228
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.22783
ALTAS HABILIDADES/SUPERDOTAÇÃO: DESAFIANDO E INOVANDO ATENDIMENTOS EDUCACIONAIS
Vera Lucia Gomes, Graziela Cristina Jara, Cynthia Garcia Oliveira, Angelita Inácio Araújo, Claudia Ligia de Oliveira, Fátima Mahmud Ziada Nimer, Rosemary Nantes Ferreira Martins
PDF (Português (Brasil))
DOI :
https://doi.org/10.55028/gepfip.v2i18.24043
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Keywords